יוצאים מהקופסא- התוספות והשילובים שחייבים לנסות על הפיצה

פיצה היא בין המאכלים הפופולריים בישראל, זמינה ונגישה, נמכרת במחיר שווה לכל נפש ומתאימה לסגירת פינה כארוחת ערב מהירה וטעימה ללא מאמץ, וככיבוד שחותם מסיבות, עם הגעת שליח שעורם מגשים ריחניים לשמחת האורחים.

בסיסה של הפיצה הוא בצק אפוי, מעליו רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה איכותית, והמהדרין יקפידו גם על פיזור שוויוני של זיתים ירוקים וחמצמצים.. אלא שמנת הפיצה הבסיסית הפכה למגש אותו מזמינים עבור הילדים בבית, בעוד שחובבי הקולינריה למדו להיפתח לטעמים חדשים ושילובים מעניינים.

השף המקומי בפיצריית פיצה בגין שבקריית שמונה, שיתף וחלק מספר שילובים פופולריים שזכו למחמאות:

פיצה פטריות

פטריות היא בין התוספות המבוקשות לכל סוגי הפיצות. בעבר היה נהוג בפיצריות בישראל לעשות שימוש בפטריות שמפיניון מקופסת שימורים, ולסנן ולטגן אותן כדי להיפטר מהמים ומטעמי הלוואי. היום לא היינו מעלים על הדעת לשים על הפיצה פטריות שאינן טריות. פטריות שמפיניון טריות הן עדיין האהובות ביותר, אולם המבינים מבקשים גם פטריות פורטבלו שהן דומיננטיות יותר בטעמן. אחת הפיצות המובילות והאהובות בפיצה בגין, היא פיצה חגיגת פטריות, שכוללת פטריות שמפיניון, פורטובלו, שמן כמהין ומלח אטלנטי, מעל גבינת מוצרלה ורוטב עגבניות טריות. בכלל, שמן כמהין הפך למוצר דגל במטבחים האיטלקיים והים תיכוניים. פטריית הכמהין היא פטריה שמחירה המופקע אינו מאפשר לשלב אותה במנות, שמן הכמהין מספק את הטעמים והארומה הייחודית לה, ונגיש יותר לייבוא.

פיצה על בסיס רוטב אלפרדו

רוטב אלפרדו הוא רוטב מוכר מעולם הספגטי והפסטות, ולמעשה מדובר ברוטב על בסיס שמנת ופטריות. בעבור חובבי האלפרדו ניסינו לשלב את הרוטב על גבי הפיצות האפויות, כחלופה לרוטב העגבניות, והתקבלה תוצאה נפלאה. רוטב אלפרדו מעניק לפיצה טעם קרמי ועדין, מתאים לשילוב עם גבינות נוספות דוגמת גבינת גאודה או פרמזן שמעניקות דומיננטיות לפיצה. בהקשר של התוספות המומלצות, רוטב אלפרדו מתאים לשילוב עם שום קונפי, קוביות בטטה, ופלפלים מתוקים וחריפים.

פיצה על בסיס רוטב פסטו

רוטב פסטו הוא רוטב ירוק, מה שמרחיק באופן טבעי סועדים מתחת לגובה 1.20 מטר, אך מלהיב במיוחד קהל יעד של חובבי עשבי התיבול והטעמים הדומיננטיים. רוטב פסטו איכותי הוא שילוב מאוזן בין עלי בזיליקום, כוסברה, שמן זית וצנוברים, בטחינה גסה שיוצרת ממרח עשיר בטעמים. שימוש ברטב פסטו כבסיס לפיצה יוצר פיצה בעלת ריח חזק וארומה משכרת, ומתאים לשילוב עם גבינת מוצרלה וגבינות עזים. האמיצים יפזרו על הפיצה טבעות של פלפל ירוק חריף להשלמת החוויה הקולינרית.

פיצה מתוקה

פיצה מתוקה היא יציאה מהקופסא, תוך שימוש בבצק הפיצה כבסיס לממרחים ולתוספות מתוקות, כמנה עיקרית או כקינוח. ממרח שוקולד חלב הוא ממרח עשיר שמתאים לפיצה מתוקה, מאר והוא נאפה עם הבצק במרקם מושלם ואינו נשרף בקלות. אנו משלבים על הפיצה פרלינים משובחים, משוקולד חלב ושוקולד לבן, שמתמזגים למראה מפתה, ניחוח שוקולדי עשיר וחוויה מתוקה.

מה שהופך פיצרייה מקומית מטובה למעולה, הוא היכולת ליצור שילובים ורעיונות, יציאה מן הקופסא, ויחד עם זאת שמירה על המסורתיות ממנה נולדה מנת הדגל האמורה. בחיפוש אחר פיצה קריית שמונה, פיצה גליל עליון או פיצה באילת, הציצו בתפריט ותגלו אם הפיצרייה האמורה  מסתפקת בתפריט שבלוני ובמוצרים מוכרים, או מרחיבה את היריעה ועושה שימוש בסטטוס פיצרייה להנגשת מטבח איטלקי מעולה ומגוון מנות עשירות.

פיצה בגין היא פיצה בקריית שמונה, המוכרת ומפורסמת הן בקרב התושבים בעיר ובסביבה והן בקרב מטיילים, הראשונה להופיע בהמלצות ברשתות החברתיות ובקבוצות המקומיות, וצוות העובדים וההנהלה במקום נותנים דגש על חוויית לקוח החל מרגע ההזמנה באתר או בטלפון, ועד להגעה ומשלוח בטווח זמן קצר, ואספקת מבחר של מנות, לא פחות ממעולות.

דצמבר 16, 2021